Thursday, May 5, 2011

~aku~dia~kamu ? - chenta...

fuhh.. lama tak kacau blog aku nih..sowi kawan2, asek busy ja lately ni.. dengan keja, overtime pulak, assignment lagi.. perit jugak weh keja sambil2 part time belajaq..
tapi takpa,kerja demi masa depan... belajar demi ilmu. tak salah kalau kita belajar sampai mana2, untuk diri sendiri jugak. atleast tak lah diperlekehkan orang.. yelah, sapa la nak pandang mamat berSPM ja lani... nak masuk minang anak orang pon, si bapaknye tnya.. -
1. hang dok buat apa lani?
2. keja mana? gaji? kmpeni bagoih ka tu? hah, kilang?operator pengeluaran ka?
3. belajaq takat mana? laaa spm kaa... anak aku diploma ni,hurmm...
4. awat nak anak pakcik? ha,cinta? hang bawak cinta hang tu pi tesco extra bahagian cashier, tanya depa, ''buleh dak nak bayaq pakai cinta''...
last sekali kena sound, baiii,sekalang idop pakai dwet maaa.... wa talak main cinta2 munya...

hish2, susah jadi lelaki kan?

soalan diatas amat familiar la kalau kita (lelaki)
pi bertandang ke rumah si dia (pompuan)...
cHentA ??

jom kita sembang pasal cinta? piwitt....
banyak benda aku belajaq,banyak pengalaman yang dapat...
tapi bak kata ameng spring, 'guruku sejati'.. yes..
nizarmazlan cakap pulak,
experience is the best teacher...

masa bercinta,bagai nak rak. punya laaa planning, last-last...
dia kawen dengan orang lain plakk... hurm,nak buat cmna..telan air liur lah..
pujuk rayu punya rayu, terpaksalah aku lepaskan..
pergh ayat.. tapi tu lah hakikat. that was my nightmare and a history..
takpe, at least dia bahagia disisi keluarga...
but thankgod very much, sebab aku dah dapat lupakan sepenuhnya mimpi ngeri tu... ;)

so as the conclusion, never put too much hope to women..
ops,bukan salah si 'women', mungkin ini takdir. sampai sekarang aku rasa dah serik dalam berkasih, takot2 terkasihan pulak...
Dia maha mengetahui. lebih baik cinta pada yang Esa..
alamak ter'alim' sudaa....

oklah,takmau ingat sangat2..
to all reader,ingat ayat atas tu.. dont put too much hope.. ye memang its feel like heaven,but when breakup, its worst than hell.
paling penting, jgn terlalu benci pada seseorang, dan jangan terlalu sayang pada seseorang..
ada maksud tersirat tuu, pikir2kanlah ye kawan2...

iklas dari dia --->
dari dia ^ keyh, bukan aku :)

p/s : aku mencari Siti Khatijah untuk menempah bilik di SYURGA kelak



No comments:

Post a Comment