Saturday, May 7, 2011

aku

Semalam semasa aku kerja dekat Campbell St.,
aku terserempak dengan orang yg pernah
begitu rapat dengan aku (it was a couple of month jer).
no no no,it was a history. we were nothin.. and it wasn't her fault.
ya,dah semakin besar,matang,mendukung anak(saudara).
dunia kecil, last2 jumpa jugak.
dengan laju aku bergerak kejar masa, tetiba,
''nizar(maybe dia prasan nama dkt baju aku), makin hitam mat!!..
awat cengkung ja muka.. sakit apa ''
haha,ayat yang biasa aku terima dari orang yang lama x tengok aku..
sempat chat,compliment,enthuse kejap, then aku terus kerja sampai aku puas.
maklumlah,almost 3 minggu aku tak pegang handheld 47 aku.

oklah,then balik kerja(about 9pm) aku singgah kat EA bistro,
hakmilik member aku,edmond..
tengok orang Serani (eurasian) main band, couple dance,makan,minum..
they were very open minded..
layan lagu 'rivers of babylon' live (requested by me)
band di pub tu pun banyak mainkan lagu retro dari kump boney m, bee gees..
sambil pkir kesalahan aku dulu..aku bersalah terhadap dia.
tapi takpa,aku redha..it was happened for a god test..
yang penting,setiap kesalahan kita jangan diulangi..
mungkin ni semua hanya menguji ketabahan sebelum aku
temui erti kebahagiaan... namun,aku akan pegangkan keyakinan
hati bagi meneruskan perjalanan.. demi untuk tidak kecundang lagi...

sudah..merapu banyak.. jom fokus dekat tajuk post..
memandangkan aku masih awal di blog,
saja nak story segalanya pasal si nizarmazlan...

aku cuma orang simple..
tak reti ber-dress'up..
tak mahir memujuk..
tak pandai untuk memahami..
namun sehingga sekarang, sukar untuk difahami..
siapa yang pernah bersama aku,
tentu tahu betapa susah NizarMazlan untuk difahami..
aku lebih suka difahami dari menceritakan tentang diri aku kepada orang..
kenapa..?
kerana Siti Khathijah seperti itulah yang aku sedang tercari-cari..

aku..
seorang lelaki biasa yang tak suka meminta 3x...
seorang anak bongsu biasa yang tak suka bertanya 3x...
seorang hamba yang tak suka dikhianati 3x...

aku..
tak perlu tanya apa aku suka...
tak perlu faham apa aku mahu...
tak perlu memahami semua madah mulutku...

kamu..
cuma perlu tahu apa yang aku tak suka
cuma perlu faham apa yang aku tak mahu
cuma perlu fahami segala gerak tubuhku...

rindu....?
aku masih rindu satu senyuman yang ikhlas..
kerana ia lebih berharga dari sejuta kata yang tiada makna...

segalanya tentang aku..
dats too simple?...

ikhlas dari dia ^....aku...


p/s : Syukurlah dengan apa yang kita dapat kerana belum tentu kita boleh mendapat lagi apa yang telah kita dapat.

No comments:

Post a Comment