Sunday, September 18, 2011

percutian dan sahabat


Lepas meronda2 di airasia.com, terpasang niat pula nak pegi ke Universal Studio in Singapore.. dengar kata, sana memang best.. and singaporean pon sangat friendly, and tiada sikap prejudis dan diskriminasi antara sesama mereka dan namun fenomena sebaliknya amat biasa pada rakyat Mesia.. taktahu la sama ada betol ke tak statement blog sorang minah ni, tapi apa yang aku lihat her experiences with her friends visits U.studio memang gojes..

terdan terlah terhitung terkira2 terpulakk...
kalau pegi sana sorang2 naik flight, estimated budjet less than 250myr melalui air asia's flight depature in bayan lepas dan landing di singapore...
kalau pegi 2 orang, jadi la rm500... (tp kalau pandai check schedule, ada tmbg sehala rm8 ke Singapore)
kelebihan naik flight, low risk of accident, no extremy tired to drive, short travel time..
so itu budget airways...

tapi kalau pegi naik kereta...
kadar tol dari juru-skudai- rm 87.70 untuk sehala menjadikan 175.40 total pegi balik...
minyak dianggarkan sebanyak rm120 untuk kereta idamanku yang akan tiba tak lama lagi...
jadinya rm240 untuk pergi dan balik... the total for estimated budjet is 415.40 not included insurans and tol in singapore (unknown costs).
jadi kalau pegi 2 orang menjadikan kos rm 207.70 dan rm 138.46 pecahan budjet utk 3 orang...
so lebih save costs (tapi kos2 penyelenggaraan kenderaan agak tinggi) dan ada risiko tersendiri.. readers pon tahu kan...
kelebihan naik kereta, boleh singgah kL, Malacca, round2 JB.. ;)
kena pikior masak2 dlu la sebelum nak buat keputusan sebab lepas ni ada beberapa tanggungjawab sebagai lelaki untuk ditanggung :)

Alhamdulillah.. dalam usia semuda ni aku dalam merayau ke beberapa tempat untuk tahun ni sekitar utara tanah air termasuk Kepulauan Borneo... antaranya Ulu Pipe (picnik), Teluk Batik (convoi), Taman Negara (jungle trekking), Pulau Langkawi dan Sarawak..

terima kasih kpd kawan2 yang telah mengukir kenangan bersamaku.. kenangan kita itu umpama sehelai kain putih yang kosong pada mulanya namun telah diukir dengan corak-corak dan tidak boleh dipadamkan dari kain itu dan fikiran ini. itu bagiku warna kehidupan yang tinggal kenangan

January 29, 2011 - picnik di ulu paip in Kedah bersama 3 orang yang pernah bersama.. benar pesan arwah tok yang pernah cakap bhw ambil gambar 3 orang takkan kekal hubungan. bukan nak percaya namun insiden ni dah jadi kepada arwah dan aku...

February 2, 2011 - ikot konvoi ke teluk batik in Perak with her.. not bad, nice scenery but it was happened terribly with crowded traffic.. hate it..

This is Taman Negara located at Penang, in Teluk Bahang.. i was been there 5 times in this year.. dan sekali sahaja dapat tawan Mukah Head LightHouse.. it takes almost a day to complete the journey.. and very tired, wet condition.

June 27, 2011 - Pulau Langkawi, Kedah.. banyak duit habis mengshopping coklat di sana.. namun berbaloi dan puas hati lahh... 2 hari di sana, banyak pengalaman manis, pahit, masam, kelat.. dan lain-lain...

July 22, 2011 - dan terakhir ke Sarawak bersama 2 lagi sahabat... 3 hari di sana.. paling best shopping di Bau in Sarikin, 3 kilometres to Indonesia.. sangat mengujakan, sehari di sana..

dan coming up!

GENTING HIGHLAND this November!! -
and more vacation at Thailand and Indonesia next year =)

p/s : jangan sesekali kamu bersikap kejam memberikan harapan pada seseorang itu lalu dia jatuh cinta sedangkan diri kamu tidak mencintainya.. dan jangan pula kamu hadir dalam hidup seseorang kalau ia hanya kamu rasakan akan menghancurkan perasaannya.... jangan kamu menatap tepat di matanya jika semua yang kamu lakukan hanyalah kepalsuan belaka... dan terbukti, kau tunjukkan segalanya.. Alhamdulillah - Amin..

No comments:

Post a Comment