Wednesday, November 16, 2011

Sunset dari Pulau Sayak


hye to all reader.. so how are u? hopes everything is fine.. so secara ringkas utk entry kali ni nak cerita sikit pasal pengalaman menangkap sunset di Pulau Sayak.. aku pon taktahu nak gtau area mana lokasi tu, yang aku tau, kawasan Kuala Muda.. btw, sunset dia memang superb dalam dunia (dunia aku ler).. kawan2 lain pon tau, kalau aku iktiraf tahap 'dunia' tu, kompem hebat.. contohnya, macam Samosa yang paling sedap kat dunia, lokasi di Queen St. Georgetown. ha tu memang tahap dunia. memang tanpa diduga, lepas ja dapat pengiktirafan (dari aku) Samosa paling sedap di dunia, teros dientrykan jugak dalam food.malaysiamostwanted.com. satu lagi, yang aku iktiraf dunia ialah goreng pisan di Ayer Itam depan wisma Yatim. jgn baca ja, p try dlu...

ok ok, bukan nak citer pasal food la.. tapi nak cita pasal sunset.. ok mulanya gini.. aku join geng sifu aku utk snap lanskap versi sunset.. kalau sapa yang penah baca entry aku, tentu tahu dah banyak kali aku fail utk dapat sunset yang betol2 superb. tapi kali ni berjaya jugak. sesat jugak nak pi sana, ni semua gara2 Garmin gps aku x dapat lock satellite.. mungkin ni faktor cuaca kot.. anyway, pas tanya dua helai tokwan kat tepi jalan, at last kami dapat jugak sampai ke Pulau Sayak. mulanya, cuaca memang agak mengecewakan, dalam 500meter di kanan dok nampak ujan turun ng lebat.. then, kami stay jugak even naluri salah sorang sifu cakap kami x dapat sunset petang tu... yeah, memang agak mengecewakan..

PLEASE CLICK IMAGE TO VIEW IT IN A PROPER SIZE

dalam kereta, ni atas jambatan kuala muda

menanti turunnya matahari.. sampai naik boring...

rupanya sebelum kami sampai, rupanya ada lagi groups of photographer dok stendby dah..
tapi agak kerek... takpa lah, depa igt depa tua depa otai..



zul tengah mencari spot yang cantik.. fuh, nampak jiwang kan gmbar ni?

at first mmg harapan tipis lah... tapi kuasa Allah, siapa buleh jangka?

ya, sunset milik kami.......

dan terus tembak... mmg ketar tangan2 aku.. ya lah, first time dapat jumpa sunset mcm ni, sebelum ni 'sedang2' ja... panas? yerp, peloh,... tak penah aku rasa mcm ni....

tenang ja kat sana time senja.. memang layan....

all of these sunset pictures are dedicated som1. dok request nak sunset sangat, nah hambekk.... :P... maybe lepas ni aku kena belajar ambik night photos, sebab ni request dari my dedi pulak... so takat tu la entry kali ni... akhirnya dapat jugak aku habiskan segulung kodak jenama kodok di sana... mood tak brapa nak ada mengarang kat blog buat masa ni.. so nanti2 lah kita geli2 lagi sesama yer.. till we meet again.... tata.. for those yang nak tengok gambar2 lain, plis click this LINK atau teros ke www.facebook.com/nizarmazlan dan klik ke photos :)

p/s : experience is the hardest kind of teacher, it gives you the test first and the lesson afterward...

No comments:

Post a Comment