Saturday, October 29, 2011

Hilangnya Sebuah Kenangan...

sweet saturday... morning,... baru bangun.. huh... dah dua hari tak rehat sebab kena ikut pegi lawatan 5s di TNB Distribution Kangar (dekat runabout tu).. sekali lagi tersingkap kenangan lalu... its okay.. bukan nak cerita pasal lawatan atau kenangan... yang berlalu biarlah berlalu... cuma pada masa sekarang amat dukacita sekali dengan Mr Greenie aku... tadi dia wat hal, so terpaksalah format si hijau ni.. dah setel backup semua di second partition, aku pon buatlah mcm biasa.. setting kat first boot bios (guna usb ja), then tunggu.. siap, cari driver, tak jumpa. takpalah, bukak beg vaio, jumpa recovery disc. masuk recovery disc, pastu klik ' back to factory settings'. tunggu dua jam, alhamdulillah siap all data has been restored. TIBA-TIBA lepas aku click ' my computer' atau sekarang di windows 7 cuma 'computer', hilang disk partitions yang aku create masa malam pertama dengan Mr greenie dulu. adus, hilang segala assignment lepas, project proposal, lagu, movies, software yang penting seperti backtrack, beini, feeding bottle paling penting vmware (version ni paling suitable dgn aku).... driver2 tulang ikan (wifi antenna) semua gone... SEMUANYA!!!!

Paling buat aku sebak adalah gambar2 kenangan lalu.... insiden ni buat aku rasa lemah seluruh badan.. sekarang, tiada lagi gambar kenangan bersama dia, dia, dan dia, keluarga, kwn2, photoshoot sessions dan banyak lagi.... sekarang tiada lagi sumber aku utk tatap balik gambar2 lama, yang tinggal hanyalah gambaran didalam kepala... macam mana aku nak kembali ke masa 5jam yang lalu.. kalaulah boleh dibeli, aku sanggup bayar berapa saja asalkan dapat semula kenangan2 tu, tapi mustahil... mustahil sekali... aku dah mati akal... buntu aku nak pikir... tiada apa yang lebih berharga selain kenangan lalu... satu kesalahan aku yang amat besar dalam dunia maya... :'( dan terus :'( .... harap sesiapa yang masih simpan potret2 lama dapat sumbangkan sedikit kpd aku.... bersama perasaan yang mustahil utk diri aku, iaitu dengan rendah diri aku meminta dan berharap sumbangan.... cakap lah apa pun, aku merayu... kerana itulah nadi aku. ~ Salam....

p/s : perhaps my eyes washed by my tears then i can see life with a clearer view again...

No comments:

Post a Comment